‘Blij dat we één Kerk vormen’

Bisdom Gent

Volgens Annelien Boone staat de Kerk wereldwijd voor diverse uitdagingen, maar kunnen gelovige jongeren veel leren uit die verschillen

Annelien Boone en mgr. Jean Kockerols in de marge van de synode in Rome. © IJD Jongerenpastoraal

De synode over jongeren, geloof en roeping in Rome zit erop. Voor ons land namen hulpbisschop Jean Kockerols van het aartsbisdom Mechelen-Brussel en onze bisschop Luc Van Looy deel. Annelien Boone staat aan het roer van IJD Jongerenpastoraal Vlaanderen en zij bracht uit Rome verslag uit van alles wat haar in de marge van de synode opviel. Daarnaast probeerde ze ook een vinger aan de pols te houden bij de aanwezige bisschoppen. Eerder dit jaar nam ze al deel aan de presynode.
– Met welk gevoel kijkt u te…