‘Boodschappers zijn van God’

Bisdom Brugge

Na 36 jaar parochiepriester in Ieper is pater Boni Van Looveren toe aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven en trekt hij in bij de kapucijnen in Brugge

Pater Boni van Looveren verkleed als herder tijdens een communieviering. © Dirk Neirynck

„Ik ben al acht jaar over tijd”, lacht de 83-jarige priester Lodewijk Van Looveren uit Ieper, beter bekend als pater Boni, verwijzend naar de heilige Bonifatius, zijn religieuze naam. Op zijn 75ste had de kapucijn, naar wie een frituur op een boogscheut van de parochiekerk Onze-Lieve-Vrouw Middelares is vernoemd, nog geen zin om met pensioen te gaan. Voortaan echter wil hij het rustiger aan doen en vervoegt hij zijn medebroeders in Brugge.
– U was 36 jaar priester in Ieper. Hoe kijkt u terug op die peri…