Evergreens laten de orgelpijpen galmen

Mensen

Vincent Sanz-Dreesen laat de volksmuzikant in zich los op het orgel in zijn parochiekerk

Kerkorgel of synthesizer, voor Vincent Sanz-Dreesen maakt het geen verschil. © Bertrand Goethals

Zaterdagavond. De Sint-Willibrorduskerk in het Limburgse Eisden-Dorp, deelgemeente van Maasmechelen, stroomt langzaamaan vol. De eucharistieviering begint pas over twintig minuten, maar de parochianen nemen graag wat vroeger plaats om Vincent Sanz-Dreesen, hun organist, aan het werk te horen. Hij speelt op verzoek evergreens van Louis Neefs, Bobbejaan Schoepen en The Beatles, maar waagt zich evenzeer aan het elektronische werk van Jean-Michel Jarre en Kraftwerk.
„Ik kon me bijna niet inhouden om te begi…