Tijd van verzelfstandiging

Bisdom Antwerpen

Fons Corten neemt afscheid van diocesane werking Welzijnszorg

Fons Corten en zijn opvolgster Ella Peeters. De overdracht liep zacht en gemoedelijk. © Erik De Smet

In het bisdom Antwerpen is Fons Corten meer dan een bekend gezicht. Van Poppel tot Niel kent hij alle parochies. Eenenveertig jaar lang werkte hij in structuren die verbonden zijn met de kerkgemeenschap, aanvankelijk twintig jaar lang voor de jeugdpastoraal en sinds 1996 voor Welzijnszorg. Intussen is zijn vijfenzestigste verjaardag voorbij en zijn laatste werkdag verleden tijd.
Weinigen weten dat Fons Corten eigenlijk verpleegkundige is. Zijn wortels liggen in de jeugdbeweging en de jongerenkerk in Mol…