Wie goed kijkt, ziet God overal

Bisdom Gent

Catechiste Imke Bavay wil met haar boek het symbolische geloven bij kinderen bevorderen en volwassenen een taal aanreiken om over geloof te praten

Imke Bavay tijdens de kinderwoorddienst in haar thuisparochie in Mere. © Frank Bahnmüller

„Papa, waar is God?”, luidt de vraag van Thomas in het gelijknamige en recentelijk verschenen kinderboek van de hand van Imke Bavay (27) uit Moorsel, bij Aalst. Bij de verbaasde blik van Thomas’ vader verduidelijkt de jongen van zes zijn vraag: „Juffrouw Emma vertelt op school soms over God. Ze zegt dat Hij overal is, maar ik vind God nergens.” Waarop de vader de jongen bij de hand neemt en met hem op zoek naar God gaat.
– Waar is God volgens u?
God is inderdaad overal, maar je moet Hem leren zie…