Kruisweg 2.0 in Duffelse kerk

Aartsbisdom

De Sint-Franciscuskerk in Duffel, beter gekend als de Mijlstraatkerk, blijft voortwerken aan een hedendaagse invulling. De nieuwste aanwinst in de zogenoemde Unconditional-kamer is de kruisweg 2.0.

De veertien staties zullen op Goede Vrijdag voor het eerst worden geprojecteerd op een wand. ‘We offeren daartoe twee staties op van de gebeeldhouwde kruisweg, maar door de projectie bieden we nu de volledige kruisweg veel beter aan, meer gedetailleerd en multimediaal’, zegt diaken Rob Allaert.

De Mijlstraatkerk is de voorbije jaren getransformeerd in een veelzijdig huis met vele kamers. Wie even rondkijkt, ontdekt er al snel een open kamer, waar maandelijks Unconditional plaatsvindt met muziek en breed zingevende teksten, een med…